| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
TheSpaceMan Spelutvecklare

|
Skrivet: Mån 6 Jul 2009, 10:17 Rubrik: Laser Ingvar. |
|
|
Crapy game men iaf fullt spelbart från början till slut.
Det var del av en 1 vecka fast prototyping tävling där jag spendera majoriteten av veckan till att flytta från Nottingham, fixa temporärt pass och kom till ro här hemma hos tjejens päron, samtidigt som jag dom dagar jag har varit här måste anpassat mitt programmerande till mina flickväns föreldrars schema som inte riktigt följer dom tidsramar jag skulle vilja lägga själv.
Här är det...
http://files.getdropbox.com/u/815606/Laser%20Ingvar.rar _________________ Blog Updated: http://spaceDev.wordpress.com
//Taking a forum break Jan 21 2009
BackInAction(); |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
NisseBosseLasse Spelutvecklare

|
Skrivet: Mån 6 Jul 2009, 11:43 Rubrik: |
|
|
Intressant, alltid skönt att bli klar med ett projekt i alla fall!
Lite synpunkter:
* Lite väl svårläst typsnitt
* Gubben rör sig lite väl långsamt
* Eftersom det stod "Shoot" i introduktionstexten trodde jag att lasern skulle avfyras, men man skulle tydligen bara nudda fienderna med sin avlånga, färgglada påle
* Man borde kunna skippa/snabbspola introduktionstexten i början
* Går det att förlora? Jag gjorde fienderna så stora som möjligt, försökte få dem att röra mig, men ingenting hände?
Har du använt SFML? Sitter själv med det nu, tycker det är ett väldigt smidigt bibliotek. _________________ Rustfoot |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
TheSpaceMan Spelutvecklare

|
Skrivet: Mån 6 Jul 2009, 14:28 Rubrik: |
|
|
Typsnittet valde jag bara för namnet "spaceman" det är verkligen inte det bästa, shoot är vilseledande och mycket av texten är felstavad, det går inte dö, bara vinna, är väl den typen av spel casual gamern vill ha idag. Att trycka förbi texten hade varit trevligt men ställde till för mycket problem i den där fulhackade versionen, bara att få in start och slut text var problem nog. Att spelaren rör sig segt vet jag med
Använder SFML det är ganska smidigt på många sätt.
| NisseBosseLasse skrev: | Intressant, alltid skönt att bli klar med ett projekt i alla fall!
Lite synpunkter:
* Lite väl svårläst typsnitt
* Gubben rör sig lite väl långsamt
* Eftersom det stod "Shoot" i introduktionstexten trodde jag att lasern skulle avfyras, men man skulle tydligen bara nudda fienderna med sin avlånga, färgglada påle
* Man borde kunna skippa/snabbspola introduktionstexten i början
* Går det att förlora? Jag gjorde fienderna så stora som möjligt, försökte få dem att röra mig, men ingenting hände?
Har du använt SFML? Sitter själv med det nu, tycker det är ett väldigt smidigt bibliotek. |
_________________ Blog Updated: http://spaceDev.wordpress.com
//Taking a forum break Jan 21 2009
BackInAction(); |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
prof Spelutvecklare

|
Skrivet: Tor 16 Jul 2009, 23:06 Rubrik: |
|
|
hmm ja det var ju fint ^^
man gick väl lite sakta + jobbigt med att lasern svängde till 3 lägen bara
men gz till ett klart spel :p _________________ portfoliosidan vart nerstängd : < ny komer strax .. strax = lång tid
www.box.net/shared/o05dq397vm 2XD - fast paced action multiplayer game! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|