| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
J00nz

|
Skrivet: Mån 8 Feb 2010, 13:55 Rubrik: UDK skalning av objekt "on the fly" |
|
|
Hej!
Jag sitter i udk och håller på med att göra ett custom vapen ala "honey I shrunk the kids".
Det har gått ganska så bra och jag kan förstora och förminska objekt precis som jag vill.
Enda problemet jag har är med kollisions detekteringen.
Av någon anledning så kan jag gå på de objekt jag skalar upp och det fungerar i stort sett felfritt men fysiken för objekten i världen baseras fortfarande på som om om det var ett litet objekt.
Det får till följd att min massiva "bauta sten" flyter igenom väggar och golv tills det att den ursprungliga stenens mindre "fysik" sätter in.
Jag vett inte om det som jag försöker beskriva eller försöker göra är klart, men om någon kan komma med tips på hur man skulle kunna lösa detta hade jag varit enormt tacksam...  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
TheSpaceMan Spelutvecklare

|
Skrivet: Mån 8 Feb 2010, 23:36 Rubrik: |
|
|
Problemet tror jag är att fysikmodelen är förcompilerad i udk, har att göra med deras upplägg, tidigare frågor kring det här så tror jag folk helt enkelt rekomenderat att man detachar ett objekt och detachar det i ny skala. _________________ Blog Updated: http://spaceDev.wordpress.com
//Taking a forum break Jan 21 2009
BackInAction(); |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
J00nz

|
Skrivet: Tis 9 Feb 2010, 02:09 Rubrik: |
|
|
| Så man kan alltså inte skala objekt "on the fly" utan man måste ha en kopia i den skala man vill ha och byta ut objekten med varandra? :S |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|