spelutveckling

Forum för spelutveckling

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem   ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

UDK skalning av objekt "on the fly"

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumindex -> Allmän Programmering
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
J00nz

InläggSkrivet: Mån 8 Feb 2010, 13:55    Rubrik: UDK skalning av objekt "on the fly" Citera
Hej!
Jag sitter i udk och håller på med att göra ett custom vapen ala "honey I shrunk the kids".
Det har gått ganska så bra och jag kan förstora och förminska objekt precis som jag vill.
Enda problemet jag har är med kollisions detekteringen.
Av någon anledning så kan jag gå på de objekt jag skalar upp och det fungerar i stort sett felfritt men fysiken för objekten i världen baseras fortfarande på som om om det var ett litet objekt.
Det får till följd att min massiva "bauta sten" flyter igenom väggar och golv tills det att den ursprungliga stenens mindre "fysik" sätter in.
Jag vett inte om det som jag försöker beskriva eller försöker göra är klart, men om någon kan komma med tips på hur man skulle kunna lösa detta hade jag varit enormt tacksam... Smile
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger
TheSpaceMan
Spelutvecklare

Från: Nottingham UK

InläggSkrivet: Mån 8 Feb 2010, 23:36    Rubrik: Citera
Problemet tror jag är att fysikmodelen är förcompilerad i udk, har att göra med deras upplägg, tidigare frågor kring det här så tror jag folk helt enkelt rekomenderat att man detachar ett objekt och detachar det i ny skala.

//Taking a forum break Jan 21 2009
BackInAction();
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
J00nz

InläggSkrivet: Tis 9 Feb 2010, 02:09    Rubrik: Citera
Så man kan alltså inte skala objekt "on the fly" utan man måste ha en kopia i den skala man vill ha och byta ut objekten med varandra? :S
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumindex -> Allmän Programmering Alla tider är GMT + 1 timme (svensk vintertid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet

© 2005 GameDev.se Crew. GameDev.se använder cookies.