| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
klanton
|
Skrivet: Mån 8 Feb 2010, 20:36 Rubrik: Indiespelkväll i Umeå den 16 februari |
|
|
Indiespelkväll i Umeå den 16 februari
Skapa, spela och diskutera!
Årets första Indiespelkväll fokuserar på den lokala spelbranschen – och låter besökarna själva göra egna spel!
Efter att i höstas ha flugit upp Jonatan ”Cactus” Söderström till Umeå för en bejublad föreläsning är det nu dags att göra Indiespelkvällen till en lite mer lokal angelägenhet. Några av Västerbottens många spelutvecklare – allt från stora Coldwood till det lite mindre Turborilla – kommer att berätta om, och visa upp, sitt dagliga arbete. En spännande inblick i en spelutvecklares vardag, och matnyttiga tips för den vetgirige.
Under kvällen kommer också besökarna få prova på att själva göra spel, i det populära spelutvecklingsprogrammet Game Maker. Nicklas ”Nifflas” Nygren och Anton Hultdin kommer hålla i workshoppen.
Som vanligt kommer det också finnas massvis med spelstationer där några av de allra mest spännande indiespelen – spel utvecklade oberoende av förlag och förläggare – finns tillgängliga för besökarna.
Så kom, spela, diskutera, skapa – och ha trevligt!
Med vänlig hälsning,
Kreator, HUMlab och DINO
Tid: 16 februari, mellan klockan 18:00 och 22:00.
Plats: HUMlab-lokalerna i Umeå Universitet. (Under Universitetsbiblioteket i Samhällsvetarhuset.)
Fri entré.
Senast ändrad av klanton den Mån 8 Feb 2010, 20:52, ändrad totalt 1 gång |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
SolarStrings Spelutvecklare

|
Skrivet: Mån 8 Feb 2010, 20:49 Rubrik: |
|
|
Det är så typiskt.... precis då man flyttade från Umeå så drog ni igång Indiespelkvällarna. kom ihåg då ni hade nifflas där och man fick se lite videos efteråt, riktigt bra.
Lägg gärna upp videos på föredragen denna gången med! _________________ Indie Game developer.
Current Projects:
- gamedev.se: OpenGame Developer
- gamedev.se: Author of 2D platform game challenges. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Elrinth
|
Skrivet: Ons 10 Feb 2010, 19:17 Rubrik: |
|
|
| Jag kanske tar ledigt en timme från jobbet och kommer från Skellefteå. Exakt vart är ingången? Finns nån karta? |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
klanton
|
Skrivet: Ons 10 Feb 2010, 20:28 Rubrik: Karta |
|
|
Klart du ska vara med!
Gå in här, eller från motsatt sida vid dammen:
http://kartor.eniro.se/m/MyCyw
Sen ska du gå in genom nån av dörrarna på sidan av biblioteket och ner i källaren och sen rakt fram. Där är humlab. Det finns skyltar. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Scarabus Spelutvecklare

|
Skrivet: Tor 11 Feb 2010, 14:27 Rubrik: |
|
|
Om jag får marknadsföra mig själv lite: nästa gång tycker jag ni borde bjuda in mig så jag kan visa upp min visual novel maker Novelty. En game maker utvecklad i Obbola. Kan typ inte bli mer indie än så :p
Fast jag tittar nog förbi ändå. _________________ Blog | www.visualnovelty.com | Resolution Interactive |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
klanton
|
Skrivet: Mån 15 Feb 2010, 21:35 Rubrik: |
|
|
Vi kommer att streama delar av kvällen, med start ungefär 18:15, på
http://live.humlab.umu.se/
Sen kommer det möjligen att läggas upp nånstans. Isåfall kan jag posta länk dit här sen.
Scarabus, kom gärna imorgon så kan vi snacka lite. Kontakta mig (Anton) där. Jag kommer att presentera mig vid namn i början och sen hålla i workshopen, så du vet vem av dom jag är. Annars kontaktar jag dig nångång framöver. Jag provade Novelty lite nu och jag tycker att det vore perfekt att hålla en workshop i det programmet på någon av dom kommande indiespelkvällarna. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
saurin Spelutvecklare

|
Skrivet: Ons 17 Feb 2010, 16:42 Rubrik: |
|
|
| klanton skrev: | Vi kommer att streama delar av kvällen, med start ungefär 18:15, på
http://live.humlab.umu.se/
Sen kommer det möjligen att läggas upp nånstans. Isåfall kan jag posta länk dit här sen. |
Gief länk plz, om det ligger uppe. Live-streamen funkade dåligt såhär 1 dag försent.. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Larrxi
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
eczkchtl Admin

|
Skrivet: Lör 27 Feb 2010, 12:58 Rubrik: |
|
|
Hur gick det med spelet som skulle sättas ihop på en kväll/natt i Gamemaker? Går det att läsa om hur det gick eller se resultatet någonstans? _________________ "There are some things you just don't know you need to know until you know them." |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|